luni, 6 ianuarie 2014

Iarna la dat jos burta

Salutare dragi calatori!

Va mai plimbati? Eu unul stau prin casa si din cand in cand mai ies la plimbare cu bicicleta.
In asteptarea primaverii, ma  mentin in forma, sau poate incerc sa mai castig ceva antrenament. Din pacate numai prin oras. Spun din pacate, intrucat aproape la fiecare incercare de a intra in zonele industriale de la marginile orasului sunt intampinat de haite de caini.
Chiar daca afara este rece, am primit din partea mosului o pereche de pantaloni de ciclism potriviti pentru iarna.
Asa ca, inainte de Craciun am reinceput sa ma dau cu bicla.
Asa cum am mai spus, doar prin oras. Vai si ce nebunie e zilele astea. Cel mai mult mi-a placut senzatia pe care am avut-o in intersectii unde masinile stateau la mana militienilor, iar eu treceam pe langa ei fluierand.
Din lipsa de trasee mai grele, iau la rand toate pantele mai serioase din oras. Din pacate nu sunt decat doua mai lungi, circa 800 metri fiecare, dar cu pante de circa 7%  (cel putin la iesirea din iarna voi avea ceva antrenament pentru pantele de la munte, sper). Ieri am urcat si o panta mai abrupta de circa 10%, din pacate scurta - numai 200 metri. Din nefericire, cea mai serioasa panta (12%) nu este accesibila cu bicicleta din cauza persoanelor care locuiesc la baza dealului.
Cu o zi inainte de Craciun am incercat sa vad cum e atmosfera pe malul Oltului, asa ca am dat o tura pana la pod. Din pacate era pustiu, nici macar pescarii nu mai erau pe acolo.





Dupa cum se vede, dezolant. Nici macar steagul din Cartea Recordurilor nu are putere sa se mai miste, probabil frigul e de vina.
In ziua de Craciun am facut pauza, dar am reluat plimbarile din a doua zi.
Nu ma plimb prea mult, uneori 10 km, alteori 30, dar important este ca incerc sa dau jos kilogramele.
Din pacate, ultimele zile de concediu le-am petrecut fara bicicleta. De lene sau din cauza cetii infernale care a acoperit orasul zile in sir.
Asta e, vine ea primavara...

Sa auzim de bine!

4 comentarii:

  1. Este foarte bine ca te plimbi. Problema cu haitele de caini de la marginea oraselor este omniprezenta la noi si da, peisajul este in general dezolant. Daca ati reusi sa va strangeti 3-4 insi, s-ar putea trece mult mai ok de zonele in cauza, insa riscuri exista.

    Totodata, metode complementare de mentinere in forma sunt alergarea si mersul pe jos. Serios. Si nu ma refer la alergare rapida sau de distanta. Alergi usor (dar corect!..asta nu e asa de greu pe cat se crede si o spune un om care a avut probleme la un genunchi :) ), in ritmul tau, 30 de minute. Chiar cu pauza.

    Mersul pe jos mie imi pare, iarasi, ceva bun. Depinde cum stai cu timpul. Poti merge pe jos, din cand in cand, de la serviciu pana acasa (daca lucrezi in oras si nu trebuie sa iesi pe drumuri judetene, nationale, etc.). Mers simplu.
    Mai ales la frig, consumi, in ciuda faptului ca pare un efort banal.

    Plus ca alergarea, fie ea si usoara (in parc sau pe strazi mai linistite daca sunt la indemana), se va simti in timp si la bicla. De 2-3 ori pe saptamana cate 30 de minute e suficient pentru o simpla mentinere. Ajungi in timp scurt la un nivel de antrenament decent, corelat cu un somn pe cat posibil bun. Nu trebuie la norma, ca nu avem tot timpul chef :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Din pacate in toate plimbarile mele nu am intalnit decat un singur biciclist si doar intr-o singura zi. Am mai vorbit cu cate unul dar toti sunt comozi, prefera sa stea la caldura sa nu raceasca in gat. Asta e. In oras e chiar un club sau ceva de genul, dar din pacate sunt numai cursieristi, iar o parte din ei sunt cunoscuti ca smecherasi, baieti de bani gata etc. Inca nu am reusit sa gasesc iubitori de MTB. Eu ii astept. Asta e cauza pentru care am inceput sa caut parteneri de tura pe alte site-uri.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu daca ar fi de folos, dar vad ca mai sunt oameni ce isi anunta prezenta pe acolo (inclusiv la ture de MTB): http://www.ciclism.ro/forums/index.php/topic/14816-planificator-ture-pentru-slatineni/

      (P.S.: Nu, nu e reclama :) )

      Ștergere
    2. Sunt cei pe care i-am vazut. Dar o buna parte din ei se ocupa mai mult cu "cititul", insa nu asta ar fi marea problema. Nu am vazut niciodata unul cu MTB, iar eu cu cursiera nu am legaturi, nu detin si nici nu imi place asfaltul. Oricum, asa cum se vede si pe forum sunt destul de profesionisti, competitivi, iar mie imi place plimbarea, contemplarea, fotografiatul. Eu sunt pe aceeasi craca cu a_mic, VladG, cu tine, Traveller RDS, deci iubitori de locuri frumoase care se cer admirate, nu vazute din fuga (pentru asta exista si masina). Oricum, multumesc pentru ajutor. Eu cand cautasem asa ceva nu am gasit. Sper sa se reprofileze si ei cat mai mult pe MTB, o sa ii urmaresc in continuare.

      Ștergere