vineri, 10 august 2012

Romania prin ochii unui biciclist

           Până astăzi v-am povestit doar ce am văzut prin Europa. Simt că nu este corect față de România, așa că astăzi m-am hotărât să încep să scriu și despre tărișoara noastră cea hulita de multe ori, și de care fugim adesea pe la vecini (trebuie să fim în trend, deh).
         Pentru început, vreau să vă arăt un film pe care l-am găsit pe net. Știu că am spus că vă voi povesti despre concediile pe care le-am petrecut personal, dar cred că ceea ce veti vedea, dacă aveți răbdare, va fi o foarte bună introducere în ceea ce va urma. Nu veți auzi prea multe cuvinte, dar imaginile sunt sugestive.
        Este vorba de un film în două părți realizat de un grup de bicicliști care au plecat să descopere România. O să constatați că este vorba de o Românie diferită, una fascinanta, cu peisaje mirifice. Nu este vorba de zonele turistice clasice, este doar România adevărată, cu mult mai frumoasă decât o cunoaștem marea majoritate. Mi-aș dori să pot să fac și eu, într-o zi, ceva similar cu ce au făcut acesti temerari, dacă nu pe bicicleta (nu cred ca am antrenamentul necesar și nici suficienți tovarăși de drum), cel puțin să ajung în zone uitate de lume, salbatice poate, dar ele dau farmec vietii.
          Avem în jurul nostru două Românii total diferite. Prima dintre ele este cea tradițional turistică, o  putem găsi destul de ușor pe net, cu locuri într-adevăr frumoase, dar de obicei plină de turiști zgomotoși. A doua este cea tradițională, și atat: cu oameni simpli care nici măcar nu știu ce e ăla Facebook, Twitter și alte asemenea, cu peisaje parcă rupte din Rai, cu multă liniște și pace. Aici, în această Românie putem să ne reîncărcăm bateriile cu adevărat. Să stai întins pe iarbă într-o poieniță din mijlocul pădurii, să stai să asculți păsările cum ciripesc, să te privești în ochi cu o căprioară ce pare să spună: "Tu cine ești, ce cauti aici, in casa mea? Ai venit să te contopești cu natura, să iți amintești copilăria când jucai țurca sau alte jocuri, așteptând pe islaz să se întoarcă vacile de la păscut?". Îmi amintesc cum mergeam să căutam fragi, zmeură, mure, sau cum mergeam cu bunicii la cosit, la strâns fânul. Asta este cea de a doua Romanie, cea plină de sevă, care te face să simți că renaști, despre această Românie vreau să vă povestesc.
         OK, acum vă las să savurați peisajele minunate pe care le-au filmat acești curajoși.



Un comentariu: