duminică, 30 aprilie 2017

Valea Doftanei

Bine v-am regasit!

      A venit primavara, iar eu inca nu am terminat povestile din toamna. "Noroc" ca inca nu am avut parte de o iesire pe munte. Totusi am facut doua scurte iesiri, dar vine si vremea lor.
     Asa cum am spus la sfarsitul ultimei povesti, dupa o saptamana de la turul de forta in jurul Bucurestiului, am revenit la munte. In aceeasi zona ca la inceput de septembrie: Câmpina. Numai ca de aceasta data am ales un traseu pe vale, nu pe creasta. Traseul urma sa ajunga la un obiectiv pe care luna trecuta l-am vazut de la distanta: barajul si lacul de acumulare Paltinu.
      M-am intalnit cu partenerul in jur de ora 7:00 si am pornit la drum. Desi stabilisem un traseu, pe drum am hotarat sa mergem pe alta ruta.
      Am facut o pauza in Ploiesti pentru ceva provizii, motiv pentru care am ajuns in Câmpina abia pe la 10. Am plecat destul de repede si am ratat traseul, apucand in sens invers. Ne-am lamurit repede si ne-am intors destul de repede. Am intrebat un carutas si dupa numai cateva sute de metri ocol, am intrat pe o scurtatura care avea sa ne scoata la traseul normal. A fost p portiune de 1-2 kilometri de drum pietruit pe malul Doftanei. Am revenit pe asfalt si am continuat urcarea spre baraj. Am oprit pentru cateva fotografii la baza unei porti naturale create de ape.



       Dupa sedinta foto am mers continuu pana la baza barajului.




      Am facut o noua pauza pentru a ne pregati sufleteste pentru urcare. Am mai facut ceva fotografii si ne-am facut curaj. In mod surprinzator pentru mine, am reusit sa urc fara pauza pana pe baraj. O noua pauza. Mancare, refacut rezervele de apa la un izvor din apropiere si cateva fotografii inainte de a merge mai departe.





     In continuare drumul urca, dar nu pentru mult timp, dupa care vine o coborare frumoasa pana la viaductul care trece peste un brat al barajului.


       De aici se lasa descoperita o zona de agrement intr-o poiana pe malul lacului. Am profitat de acest loc pentru a ne odihni putin si a face planuri pentru drumul ce urma, dar in acelasi timp a incoltit un plan pentru viitor. Adica o posibila tura pe valea Vâlsanului, eventual urmata de una pe raul Doamnei.







       Am hotarat sa nu mai urmam traseul initial si sa incercam sa descoperim ce ne ofera valea. Am ajuns in Teșila unde am traversat raul incercand sa gasim ceva drumuri necirculate si poate fara asfalt. Din discutiile cu localnicii a reiesit ca aveam doua variante: catre Sacele si scapam de asfalt in cativa kilometri, iar a doua sa urcam pe Calea Baiului, in acest caz scapand imediat de asfalt. Am ales Calea Baiului.
     Din discutiile avute, se pare ca acest drum ne poate scoate pana in Busteni. Noi am vrut sa exploram o parte, cat ne permitea timpul. La intrarea pe acest drum am intalnit un grup numeros de biciclisti, care tocmai ce coborasera, iar ceva mai tarziu inca doi, dintre care unul era cu o mana pansata si legata de gat.
       Drumul a inceput sa urce destul de serios, dar privelistile compensau. Au alternat scurte coborari care ne-au ajutat sa ne recapatam suflul. Cel putin pentru mine a fost cazul.
Dupa circa o ora am hotarat sa ne intoarcem. Pe drum ni s-a descoperit o priveliste superba asupra vaii, asa ca am mai facut o sesiune foto.





       Abia acum, la coborate ne-am dat seama cat de mult urcasem. A trebuit ceva atentie la coborare, mai ales ca ne intalnisem cu cel cu mana legata de gat. Asa ca am coborat cu grija. Drumul era plin de pietre care ne puteau face bucurii. Eu era cat pe ce sa o patesc, dar am reusit sa ma redresez rapid.



          Urmatoarea oprire a fost la intrarea in sat unde am mai facut cateva fotografii.


      De aici am hotarat sa ne intoarcem pe drumul pe care il evitasem la intrarea in Teșila.
     Va amintiti ca vorbeam mai devreme de cateva coborari faine? Ghinion: acum trebuia sa le urcam. Am mai facut o pauza pentru cateva fotografii in care se vede cum se varsa Doftana in lac, iar apoi la baraj pentru a umple bidoanele cu apa.


 


       De aici mai departe am mers aproape continuu. Am mai facut o scurta pauza pentru fotografii si inca una sa cumparam miere.
 


          La intrarea in Câmpina am avut de ales: asfaltul sau drumul pietruit pe care am venit. Colegul a vrut sa incerce si pe asfalt. Big mistake. Daca drumul pietruit era plat ca o clatita, cum spune un site cu harti, asfaltul urca destul de mult. Ganditi-va cum venea o urcare destul de grea dupa 70 de kilometri....Asta a fost. Am reintrat pe Calea Doftanei cea plina de gropi, parca a fost uitata de autoritati. Am fost obligat sa merg cu furca activa.
         La intoarcere am mai facut o pauza la intrarea in Ploiesti unde am mancat la o terasa de langa Carrefour. Mancare buna si ieftina. Recomandat calatorilor care vor sa manance ceva repede si fara prea multe pretentii.
          A fost inca o iesire frumoasa, care lasa loc pentru multe planuri.

marți, 7 februarie 2017

In jurul Bucurestiului

Bine v-am regasit!

       Sa continuam cu povestile bicicliste, dar nu  numai. Dupa ce am facut pauza de la bicicleta timp de doua saptamani, la sfarsitul lunii septembrie am planuit o noua iesire. Tot in zona Câmpina. Din pacate, colegul de tura a racit, asa ca am ramas singur.
     Dupa cateva cautari pe forumuri am reusit sa gasesc doua ture. Una dimineata, alta dupa pranz. Am hotarat sa ma agat de ambele.
     La ora 10 ma infiintam la locul de intalnire cu colegii. Am pornit de la Arcul de Triumf, am trecut prin Herastrau si de aici, printre masini, am luat directia Tunari. Aici am virat dreapta catre Ștefanesti, loc unde am facut si prima pauza.

                  

Colegii de tura aveau in plan ca in Afumați sa faca dreapta si sa se intoarca in Bucuresti. Dupa ce le-am expus planul meu, sa ma intalnesc cu celalalt partener, au hotarat sa o lungeasca pana in Branești. Asadat, in loc sa facem dreapta, la Afumați, am facut stanga. Am gasit o terasa unde ne-am asezat si am luat pranzul.




       Eu, trebuind sa ma intalnesc cu celalalt partener, am scurtat masa si am purces la drum. Trebuia sa ajung in Pantelimon, deci mai aveam de mers cam o ora pe marginea unui drum destul de intens circulat. Am ajuns la punctul de intalnire si, dupa nici 15 minute, a venit. Nu stiam exact care va fi traseul, asa ca am avut o mica surpriza cand am aflat ca ne vom intoarce catre Branesti pe acelasi drum. Dar nu pana in Brănești. In padurea Cernica am intrat pe o poteca prin padure, cale de vreo 4 kilometri. Cam pe la jumatatea distantei am ajuns pe marginea lacului de langa Manastirea Pasarea. Pauza, poze si mai departe.





      Am iesit din nou la asfalt, iar dupa scurt timp am ajuns si la manastire. Este asezata intr-un loc linistit, intr-o curte imensa ce aduce a catun. Locatia este superba. Am traversat curtea si am iesit prin capatul opus pe o pasarela ce traverseaza lacul. Dupa alte cateva sute de metri, pe drum de pamant, ne-am reintors pe asfalt. De aici am luat directia Afumati. Am mai facut o pauza in care ne-am alimentat ceva mai serios, oboseala facandu-se simtita, in cazul meu (deja sarisem bine de 70 de kilometri). Am intrat in Bucutesti, iar in zona de dupa avion am ramas din nou singur. Am traversat Colentina, am intrat in iuresul de pe soseaua Stefan cel Mare si am ajuns la masina.
       A fost o iesire care m-a solicitat destul de mult. In prima parte am mers alaturi de parteneri pe cursiera, eu fiind cu MTB-ul cu roti cramponate (eram pregatit pentru munte), deci ritmul a fost destul de intens. In a doua parte, deja, se acumulasera cam 60 de kilometri, deci a trebuit sa trag de mine.
     La final, concluzia este ca a fost o zi placuta, in compania unor parteneri faini, cu care mi-as dori sa mai ies.
       Saptamana urmatoare am reusit sa ma reintorc la munte. Dar las povestea pentru mai tarziu.
       Pana la reintalnire, va doresc sa aveti o toamna frumoasa!

sâmbătă, 12 noiembrie 2016

Prima iesire la munte in 2016

Salutare!

     Asa cum reiese inca din titlu, a venit si momentul asteptat de multa vreme. Am reusit sa ajung la munte, chiar la inceputul toamnei.
         Povestea s-a intamplat la inceput de septembrie.
Impreuna cu partenerul de tura am plecat dis de dimineata in directia Campina. Traseul nu era inca definitiv, asa ca, in masina, am hotarat sa pornim spre Sotrile. Pana sa pornim la drum, cat timp am pregatit calutii, am si bagat la ghiozdan ceva combustibil adus de acasa.
     Distractia a inceput cu o urcare serioasa si destul de lunga prin padure. La.un moment dat, prin sparturile dintre copaci am avut o panorama asupra vaii Doftanei. Deci, pauza si fotografiile de rigoare





      Am plecat mai departe, iar in Șotrile am facut si o pauza, pana aici am avut parte de urcare aproape continua, iar conditia fizica nu prea era atat de buna.


      Desi vroiam sa ne odihnim, am primit o solicitare mai putin obisnuita: sa ajutam la mutatul unei custi in care se afla o "fiara". Fiara avea 120 kg. A trebuit sa urcam cusca dintr-o vale pana in duba care ne astepta in strada. Deci am tras si de "fiare".
       Dupa o inghetata si o mica ciocolata am purces din nou la drum. Directia Breaza. Insa, pana acolo mai aveam de trecut doua urcari care au scos sufletul din noi. Insa privelistile meritau. Prima dintre ele a fost chiar la iesirea din Șotrile. Am mai facut insa o sesiune foto in timp ce vorbeam cu un vacar ce incerca sa ne faca harta zonei.


     Insa ne astepta o coborare frumoasa pana in Plaiu Cornului. Totusi, ca sa ajungem in DN1, mai aveam de facut o urcare grea. In varf am facut din nou o pauza pentru fotografii, dar si pentru a manca ceva.






        Din varful ultimei urcari si pana in DN1 am avut parte de o coborare super pe o straduta ingusta, printr-un cartier ce se anunta (indicatorul de la intrarea in zona caselor) a fi in componenta orasului Breaza, pe harta aparand ca fiind Nistoresti.
    La sfarșitul coborarii am infruntat momentul mai neplacut al turei: intalnirea cu DN1. In mod normal, trebuia sa mergem cam 4 kilometri pana la un pod care sa ne treaca peste Prahova. Dupa linistea avuta, timp de cateva ore, imaginati cum am fost loviti de zgomotul infernal de pe acest drum.
      O prima incercare a fost podul de cale ferata, dar, desi avea si o pasarela pietonala, nu a fost posibil sa ajungem la el. Din fericire, dupa cateva minute, a aparut o punte suspendata care ne-a ajutat sa scurtam drumul si sa scapam de zgomotul nebun facut de masini.


       In sfarsit, aveam liniste. De aici am luat directia Breaza, insa am evitat centrul, virand la dreapta catre Surdesti.



   Am savurat o noua coborare, care era sa ne faca probleme, din cauza animalelor lasate libere pe marginea drumului.
        Acum ne astepta o urcare, nu foarte lunga, dar intensa. Partea buna a fost ca ne-a oferit o priveliste frumoasa a vaii si dealurilor din imprejurimi.
      Am coborat in Ocna de jos, ocazie cu care am avut de ales: vestita urcare catre Sultanu sau coborare pe firul vaii catre Provita. Dupa analiza timpului, dar si a starii fizice, am hotarat sa coboram in Provița. A fost o bucata de drum foarte linistita printr-o zona pitoreasca. Am mers numai pe firul vaii pe un drum asfaltat, chiar daca ingust, tot ce se auzea fiind susurul apei sau pasarile. Cred ca a fost cea mai frumoasa zona prin care am trecut in aceasta tura. Liniste, aer curat, casute vechi, civilizatia aproape ca lipsea, nu s eauzea nici muzica, fantani pe marginea drumului, adica toate ingredientele unui loc in cate sa te pierzi de lumea inconjuratoare, numai tu si gandurile. Cu siguranta voi reveniin aceasta zona. Am facut o singura pauza, in Valea Bradului, pentru a reumple bidoanele cu apa si a manca ceva. Trageam de timp, parca nu mai vroiam sa plecam mai departe. Foarte rar am simtit asa ceva.
      Insa totul s-a terminat odata cu intrarea in Provița de Sus. A nu se intelege ceva rau. Este o localitate foarte curata, linistita, dar se vede apropierea de civilizatie.



      Am continuat catre Provița de Jos unde urma ultimul hop: inca un deal de urcat. La poalele acestuia am facut o pauza mai lunga, oboseala isi spunea cuvantul. Am mancat ne-am odihnit si pana la urma ne-am facut curaj. Cu greu am ajuns in varf. De aici puteam vedea destinatia finala: Câmpina. A urmat o coborare geniala. Franele s-au incins incat a inceput sa se simta mirosul de metal fierbinte.


         Am traversat orasul si am revenit la masina. Fiind duminica, ne asteptam ca la intrarea in Bucuresti sa fie aglomerat, asa ca am parasit DN1 si am intrat pe drumul care trece prin Buftea. Liber, putin valurit in anumite zone, sate destul de multe, dar,tragand linie, e o varianta estul de buna pentru evitarea aglomeratiei din zona Baneasa.
A fost o prima tura foarte reusita.
Au urmat si altele, dar voi reveni in postarile urmatoare.

marți, 11 octombrie 2016

O prima iesire cu bicicleta

Bine v-am regasit.

     Asa cum spuneam, la sfarsitul ultimei povesti, voi continua cu relatari de bicicleala.
       Dupa o lunga pauza, cauzata de diverse probleme, cam prin luna iulie, am reusit sa scot bicicleta din casa.
     In primele saptamani nu am iesit din oras din cauza lipsei unui partener. Totusi, pana la urma, am reusit sa gasesc un coleg cu care am plecat la o tura pe digul Oltului. Am avut parte de aer curat, dupa atatea gaze de esapament.
      Nu sunt prea multe de spus, durata fiind de circa o ora. Totusi, cateva cuvinte se gasesc.
     Dupa ce am trecut podul peste Olt, am apucat in amonte. Diferit fata de acum doi ani, de aceasta data am mers numai pe dig printr-un tunel de vegetatie. Colegul a reusit sa agate si un rug cu mana, asa ca a ajuns acasa plin de zgarieturi.
     Am urcat pe dig pana la Arcesti, iar de aici ne-am intors pe asfalt, data fiind ora destul de tarzie.
      Ceva merita mentionat: apusul superb si sesiunea foto de pe baraj.







luni, 12 septembrie 2016

Scurta incursiune pe Transfagarasan

Salutare!
    Asa cum am spus in postarea anterioara, in miniconcediul de luna trecuta am avut parte de o plimbare reusita, chiar daca a durat numai o zi. Am reusit sa dam o tura pe Transfagarasan.
     Am plecat destul de tarziu, asa ca totul a fost condensat, dar, pentru o zi, a iesit bine. Intai, inainte de a parasi Curtea de Arges, am putut constata ca orasul e tot mai inghesuit. Am facut proviiziile de mancare si bani, apoi, cu foamea potolita am luat directia muntelui. 
    Drumul catre munte nu e intr-o stare extraordinara, dar nici rau nu poate fi numit, e suportabil.
     Timpul fiind scurt, ne-am hotarat sa nu urcam la cetatea Poienari, asa ca prima pauza a fost la barajul Vidraru. Fiind in timpul saptamanii am avut parte de liniste, fara inghesuiala, gratare, vanzatori ambulanti. Am reusit sa facem cateva fotografii reusite. Din pacate, (a cata oara?) accesul la statuia lui Prometeu nu a fost posibil. Un lacat mare troneaza pe usa. Dar nici macar nu poti vedea un program de vizitare. Asta e.



Am plecat mai departe, oprind destul de des pentru fotografii pe marginea lacului, sau langa diverse locuri frumoase (abundente).
Desi zona lacului este destul de frumoasa, totusi, la iesirea in golul alpin incepe spectacolul: imaginea crestelor muntilor, jocurile de lumini si umbre proiectate de nori pe versanti, turmele de oi care urca peretii aproape verticali...



   
Intr-un final am ajuns si la lacul Balea. A urmat o pauza de masa si apoi nelipsitele fotografii. Atat ne ramane.




Am avut parte si de vizibilitate foarte buna, asa ca se putea vedea destul de departe in Transilvania, unduirile Oltului si imensitatea podisului de la poalele muntelui.








Cu greu ne-am desprins urmand sa ajungem si la cascada. Din nefericire, din cauza faptului ca dupa ora 21 circulatia intre Balea cascada si lacul Balea este interzisa, am fost nevoiti sa ne multumim cu fotografiile facute de la telecabina. Dar avem un motiv sa ne reintoarcem pentru a ajunge si la cascada.




              
In povestea ce urmeaza o sa revin cu povestile pe doua roti.
Pana atunci, va doresc calatorii placute!